O betonie w drogownictwie na obwodnicy Suwałk

włącz . Opublikowano w Targi, szkolenia, konferencje, spotkania drogowców

Uczestników I Międzynarodowej Konferencji i Wystawy „Beton w drogownictwie” czekała niespodzianka. Jako pierwsi, jeszcze przed uroczystym otwarciem, mogli przejechać się ok. 13 kilometrową - obwodnicą Suwałk - drogą o betonowej nawierzchni, na którą miasto czekało od lat. Od 13 kwietnia obwodnica Suwałk jest już fragmentem ekspresowej trasy S61,który wyprowadza z miasta ruch tranzytowy.

Organizatorami I Międzynarodowej Konferencji i Wystawy „Beton w drogownictwie”która odbywała się w Suwałkach od 10 do 12 kwietnia br. byli Polski Kongres Drogowy - Narodowy Komitet PIARC oraz Stowarzyszenie Producentów Cementu. Wzięło w niej udział ok. 240 osób - wybitnych specjalistów z dziedziny drogownictwa z kraju i zagranicy, przedstawicieli administracji, świata nauki, firm branżowych. Uzupełnieniem części teoretycznej konferencji czyli prezentacji technologii budowy dróg o nawierzchni z betonu cementowego była wycieczka techniczna na   obwodnicę Suwałk.

Obwodnica Suwałk to fragment międzynarodowego szlaku komunikacyjnego Via Baltica – trasy S61 , łączącej kraje nadbałtyckie z zachodnią Europą. Przy tak dużym natężeniu ruchu - jak stwierdzili eksperci - zastosowana tu technologia budowy drogi o nawierzchni betonowej jest rozwiązaniem bardzo korzystnym.

Więcej o zwiedzaniu obwodnicy Suwałk przez uczestników I Międzynarodowej Konferencji i Wystawy „Beton w drogownictwie” można przeczytać na stronie internetowej Polskiego Kongresu Drogowego.

 

"

01 01 01
01 01 01

Zdjęcia: ViaExpert