STRABAG buduje pozycję lidera rynków europejskich

włącz . Opublikowano w Targi, szkolenia, konferencje, spotkania drogowców


Norbert Simmleit
dr Norbert Simmleit, TPA GmbH
Źródło zdjęcia: ViaExpert

Kongres Stowarzyszenia Badawczego Drogownictwa i Inżynierii Ruchu (Forschungsgesellschaft für Straßen - und Verkehrswesen (FGSV)), który w tym roku odbywał się w Erfurcie był okazją do zaprezentowania się wielu znanych i cenionych niemieckich firm branżowych - także tych, działających na terenie innych krajów - w tym w Polsce. Na towarzyszącej kongresowym spotkaniom wystawie swoje stoisko miał Strabag.

O kierunkach działań firmy Strabag na międzynarodowym rynku rozmawiamy z dr Norbertem Simmleit z TPA GmbH


Jaki jest przyszły kierunek działań firmy Strabag na międzynarodowym rynku drogownictwa?

Niezależnie od tego, czy mówimy o inwestycjach budowy dróg betonowych czy asfaltowych, Strabag jest wielkim koncernem budowlanym, działającym na terenie Europy Centralnej. Europa Centralna z punktu widzenia kontraktów, które realizuje Strabag, zaczyna się w Holandii, a kończy w Rosji. Strategicznym celem Strabag jest stworzenie na obszarze każdego kraju sieci oddziałów. Jest to ważne z tego powodu, że realizujemy nie tylko duże projekty. Wykonujemy także mniejsze inwestycje - np. na terenie jednej gminy. Położenie 100 m kanalizacji albo zbudowanie małej drogi dla lokalnych mieszkańców jest równie ważne jak wybudowanie 12 km autostrady. Aby sprostać małym projektom, musimy być na miejscu i dlatego potrzebujemy sieci oddziałów. I tak już jest w Niemczech, w Austrii, w Polsce.

W Niemczech i Austrii jesteśmy liderami rynku budowy dróg komunikacyjnych czyli dróg, torów kolejowych, a także budownictwa wodnego. Nasza strategia na przyszłość to obecność firmy Strabag w kolejnych krajach Europy Centralnej i w miarę możliwości osiągnięcie w tych krajach pozycji lidera rynku.

Wielkim problemem w budownictwie jest obecnie znalezienie odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - zarówno wśród pracowników fizycznych, jak i biurowych. Dlatego dla Strabag, co zresztą widać na naszym stoisku na tych targach, temat cyfryzacji jest bardzo ważny. W ciągu ostatnich trzech lat zaczęliśmy razem z Strabag w Polsce wdrażać projekt wewnętrzny pod hasłem „digitalna budowa”. Chodzi o to, by zdygitalizować proces realizacji inwestycji. Jeżeli w jakimś sektorze ograniczamy liczbę pracowników to nie po to, aby zaoszczędzić koszty, ale dlatego, że potrzebujemy tych ludzi do innych zadań. Mamy zbyt mało pracowników i poprzez cyfryzację możliwe jest rozszerzenie naszej działalności przy udziale tego personelu, który już mamy.

Rozmawiała: Anna Rogalińska

Materiał powstał dzięki współpracy z Panem Wernerem Bednorzem z Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI).