Sympozjum Drogi Betonowe Berlin 2018

włącz . Opublikowano w Targi, szkolenia, konferencje, spotkania drogowców

Jednym z głównych organizatorów 13 Międzynarodowego Sympozjum Drogi Betonowe, które odbywało się w Berlinie od 19 do 22 czerwca br. było Europejskie Stowarzyszenie NawierzchniBetonowych EUPAVE. Wydarzenie współorganizowali m.in.: Federalny Instytut BadawczyDrogownictwa BASt, Światowe Stowarzyszenie Drogowe (PIARC) i Niemieckie Stowarzyszenie Badawcze Drogownictwa i Inżynierii Ruchu FGSV.

Międzynarodowe Sympozjum Drogi Betonowe należy do najbardziej liczących się w świecie spotkań branżowych. W 13-tym z cyklu spotkań, które odbyło się w tym roku w Berlinie- jako słuchacze i jako prelegenci- uczestniczyli wybitni specjaliści od projektowania, konstrukcji, wykonania i utrzymania dróg o nawierzchniach z betonu cementowego. Doświadczenia Polski z okresu 25 lat budowy dróg betonowych zaprezentował prof. dr hab. inż. Jan Deja, Dyrektor Biura Stowarzyszenia ProducentówCementu (SPC). W gronie uczestników byli: prof. dr hab. inż. Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej oraz prof. dr hab. inż. Michał. A. Glinicki z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN.

W wielu referatach mówiono m.in. o innowacyjnych rozwiązaniach, wdrażanych w wielu krajach na niewielką skalę. Część teoretyczną sympozjum uzupełniały wycieczki techniczne. Na betonowym odcinku położonej obok Berlina autostrady A10 niemiecka firma wykonawcza OAT GmbH pokazała technologię, służącą optymalizacji struktury powierzchniowej – tzw. Grinding ( szlifowanie) Jest to stosowana z powodzeniem w Niemczech metoda, poprawiającą szorstkość i równość betonowych nawierzchni, a zatem poprawiająca również komfort i bezpieczeństwo podróży. Efektem jej zastosowania jest także obniżenie hałasu.

Wywiady z organizatorami i uczestnikami 13 Międzynarodowego Sympozjum Drogi Betonowe Berlin 2018 będziemy już niebawem publikować na portalu ViaExpert .

Dziś zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z pokazu technologii Grinding na autostradzie A10 pod Berlinem przez OAT GmbH.

 

Tekst i zdjęcia: Anna Rogalińska