Na AUTOSTRADZIE o innowacyjnych rozwiązaniach odcinka Autostrady A1 na Śląsku

włącz . Opublikowano w Co nowego w drogownictwie

Goścmi konferencji byli: Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad i Andrzej Mochoń, Prezes Zarządu Targów Kielce.

Autostrada A1 jest jednym z ważniejszych połączeń na drogowej mapie Polski. Jest częścią międzynarodowej trasy E75, łączącej kraje skandynawskie z krajami europejskimi leżącymi na południe od granicy Polski. Na Śląsku A1 przechodzi przez jeden z najtrudniejszych pod względem geotechnicznym terenów – w tym przez obszary objęte wpływem aktywności górniczej. W związku z tym na odcinku Autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie - Maciejów zastosowano m.in. wysokowytrzymałe zbrojenia geosyntetyczne. Wiele rozwiązań technicznych miało charakter nowatorski - nawet na skalę światową. Funkcję elementu zabezpieczającego przed szkodami górniczymi pełni także system monitoringu.

Po prawie roku eksploatacji drogi Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Politechnika Śląska zorganizowały prezentację podsumowań i doświadczeń związanych z realizacją tego odcinka Autostrady A1. Konferencja „Innowacyjne technologie wykonywania i monitorowania drogowych budowli ziemnych na przykładzie Autostrady A1 odcinek Pyrzowice- Piekary Śląskie- Maciejów” odbyła się podczas Targów AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach.

O celu zorganizowania konferencji, innowacyjnych technologiach zastosowanych przy realizacji odcinka Autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie – Maciejów oraz o znaczeniu tej inwestycji dla rozwoju drogownictwa rozmawiamy z Prof. dr hab. inż. Leszkiem Rafalskim, dyrektorem IBDiM oraz z Prof. Kazimierzem Kłoskiem z Politechniki Śląskiej.


Anna Rogalińska w rozmowie z Prof. dr hab. inż. Leszkiem Rafalskim
Anna Rogalińska w rozmowie z Prof. Kazimierzem Kłoskiem

KameraViaexpert_long_1

Przygotowała: Anna Rogalińska