Razem na rzecz dróg na pograniczu

on . Posted in woj. dolnośląskie

„Od Zamku Frydlant do Zamku Czocha”, „Modernizacja dróg turystycznych w południowej części Gór Bystrzyckich i Orlickich” oraz „Poprawa dostępności do atrakcji turystycznych w obszarze Masywu Śnieżnika” - to tylko kilka drogowych projektów, jakie będą realizowane przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu wraz z krajami samorządowymi Republiki Czeskiej.

10 lipca br. Cezary Przybylski – Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Jerzy Michalak – Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Leszek Loch – Dyrektor DSDiK podpisali drogowe wnioski projektowe w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2014-2020 z Krajem Pardubickim, Libereckim, Ołomunieckim i Kralowohradeckim.

Dzięki wspólnym, polsko-czeskim projektom, zmodernizowana ma zostać sieć dróg regionalnych w transgranicznym pasie Sudetów. Dzięki temu okoliczne atrakcje turystyczne będą bardziej dostępne dla turystów.

Od Zamku Frydlant do Zamku Czocha. Planowana jest odnowa dróg wojewódzkich nr 358 (Platerówka - Świecie), 360 (Gryfów Śl. - Świecie), 361 (Proszówka - Czerniawa - Granica Państwa), o łącznej długości ok. 43 km. Projekt przygotowywany wspólnie z Krajem Libereckim (partner wiodący) a Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu (partner).

Szlakiem Marianny Orańskiej prowadzącym do Zamku Jansky Vrch. Projekt przygotowywany z Krajem Ołomunieckim. Partnerem wiodącym jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu. Partnerami projektu są również Powiat Kłodzki oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. Po polskiej stronie plany modernizacji dotyczą dróg wojewódzkich nr: 382 (Kamieniec Ząbkowicki - Paczków), 390 (Kamieniec Ząbkowicki - Złoty Stok - Lądek), o łącznej długości ok. 35 km.

Modernizacja dróg turystycznych w południowej części Gór Bystrzyckich i Orlickich. Projekt przygotowany wspólnie z Krajem Pardubickim (partner wiodący) i Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu. Na Dolnym Śląsku do odnowy planowana jest w ramach projektu droga wojewódzka nr 389 na odcinku od miejscowości Spalona do Gniewoszowa. Łącznie blisko 13 km. 

Poprawa dostępności do atrakcji turystycznych w obszarze Masywu Śnieżnika. To kolejny projekt przygotowany wspólnie z Krajem Pardubickim. Zmodernizowane zostanie ok. 27 km drogi wojewódzkiej 392 między Żelaznem a Lądkiem Zdrój oraz na odcinku Stronie Śląskie - Czarna Góra i Czarna Góra - Idzików.

Dzień wcześniej, tj. 9 lipca w czeskim Nachodzie strona polska, reprezentowana przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei oraz Powiat Kłodzki, podpisała wnioski projektowe dla następujących przedsięwzięć partnerskich:

Modernizacja dróg regionalnych we Wschodnich Karkonoszach. W ramach wspólnego projektu z Krajem Kralowohradeckim planowana jest modernizacja drogi wojewódzkiej nr 368 od przejścia granicznego na przełęczy Okraj do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 367 oraz drogi wojewódzkiej nr 369 od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 368 do Lubawki. Razem, ponad 21 km długości. 

Trakt Broumowsko-Wambierzycki. Projekt przygotowany z Krajem Kralowohradeckim oraz Powiatem Kłodzkim, w ramach którego szereg dróg wojewódzkich w regionie kłodzko-wałbrzyskim planowany jest do modernizacji. Projekt dotyczy drogi wojewódzkiej nr 385 (Nowa Ruda - Tłumaczów), 386 (Ścinawka Śr. - Gorzuchów), 387 (Ścinawka Górna - Radków), 388 (Ratno Dolne - Wambierzyce) oraz 381 (ul. Świdnicka/Piłsudskiego w Nowej Rudzie). Razem około 35 km. 

Partner wiodący - Powiat Kłodzki (DW 387 Karłów - Kudowa Zdrój). Projekt planowany do realizacji z Krajem Kralowohradeckim oraz Powiatem Kłodzkim. W ramach projektu zmodernizowana ma zostać droga wojewódzka nr 387 na odcinku Radków - Kudowa Zdrój, o łącznej długości 19,6 km (w tym 10 km remont nawierzchni).

Źródło: http://dsdik.wroc.pl/