dr inż. Werner Grabe, pomysłodawca i konstruktor profili gumowych (EPDM) o doświadczeniach w stosowaniu profili gumowych przy budowie dróg w Niemczech

włącz . Opublikowano w Eksperci w ViaExpert

dr inż. Wiesław Dąbrowski, Przewodniczący Komitetu – Grupy Roboczej PKD „Nawierzchnie Betonowe” rozmawia z dr inż. Wernerem Grabe, pomysłodawcą i konstruktorem profili gumowych (EPDM)

KameraViaexpert_long_1

Na zaproszenie dr inż. Wiesława Dąbrowskiego, Przewodniczącego Komitetu – Grupy Roboczej „Nawierzchnie Betonowe” Polskiego Kongresu Drogowego przyjechał dr inż. Werner Grabe, pomysłodawca i konstruktor profili gumowych (EPDM) do wypełniania i uszczelnienia szczelin dylatacyjnych w nawierzchniach z betonu cementowego, członek grupy roboczej FGSV „Nawierzchnie Betonowe”. Mieliśmy przyjemność gościć dr inż. Wernera Grabe w siedzibie firmy OAT Sp. z o.o. To spotkanie było okazją, by porozmawiać na temat doświadczeń w stosowaniu profili gumowych przy budowie dróg w Niemczech.

Szczególnie interesujące były wypowiedzi dr inż. Wernera Grabe, mówiące o tym, że obecnie w Niemczech przy budowie nowych dróg z betonu cementowego stosuje się do wypełniania i uszczelnienia szczelin dylatacyjnych prawie wyłącznie profile gumowe, i to zarówno w szczelinach poprzecznych, jak i podłużnych, w jednolitym systemie. Ich ponad 10-letnia użyteczność techniczna została potwierdzona w praktyce ponad 30-letniego ich stosowania w Niemczech.

Zapraszamy na rozmowę z najbardziej liczącym się ekspertem w Europie w konstrukcji oraz stosowaniu profili gumowych do wypełniania oraz uszczelnienia szczelin dylatacyjnych w nawierzchniach z betonu cementowego, dr inż. Wernerem Grabe.